Monday, August 23, 2010

nasyid best!

Makndak mula-mula dengar lagu ni masa camping kat sekolah bulan 7 lepas. Masa tu Ustaz Azizi pasang CD dia sementara menunggu GB turun untuk acara penutup. Tadi Makndak jumpa penyanyi ni dalam fb. Tekan butang 'like' le apa lagi.. Kalau tak silap IKIM.fm pun ada main lagu ni.
Hayati lagu ni ye...

Maher Zain - Always be there

video

Sunday, August 22, 2010

juadah berbuka

Sudah 12 hari kita berpuasa. Alhamdulillah, Makndak rasa sihat je sepanjang puasa ni. Cuma Abang je tak dapat puasa penuh, demam...ngan adik sekali...
Bulan puasa juga adalah bulan mencuba resepi. Sama le macam Makndak, baru-baru ni buat nasi tomato. Abang suka nasi tomato, jadi Pakndak pun cari le resepi kat internet...
Jam 2 petang dah masuk dapur. Aiza pun ada, jadi terjebak le dia..
Dipendekkan cerita, jadi le nasi tomato tu. Sedap... tengok le gambar-gambar ni ye...
tang telur bungkus tu...Pakndak le punye keje...tapi telurnya tak berapa nak bungkus le...

Wednesday, August 18, 2010

sukanya!!!!

makndak dah jumpa blog....mulanya makndak dah putus harapan...pakndak suruh bukak jugak, jumpa...google sorok sebab ada 'kuman'...kira macam kuarantin le... sukanya....macam-macam citer nak masuk ni... jumpa lagi...